Azt mondják, hogy egy vállalkozás legnagyobb értéke az ember, a "humán erőforrás"! E szerint cégünkben a legnagyobb hozzáadott értéket is a "humán erőforrásunk" állítja elő. Ennek az erőforrásnak "optimális hatásfokon" működtetése tehát nemcsak kényelmi, egészségügyi, vagy esztétikai, hanem kifejezetten gazdasági érdekünk is.
Többféle értelemben beszélünk a kreativitásról, úgy mint a kreatív folyamat (az alkotás folyamata), a produktum (valamilyen tevékenység eredménye) kreativitása, a kreatív személyiség jellemzői, és a környezet kreativitása – mennyire ösztönzi a környezet az egyének kreativitását. Dr. Geréb György: Pszichológia tudománya
Az első három témakörrel sokan és sokat foglalkoznak a szakmai beállítottság és tevékenységi kör alapján, de a környezeti tényezőkkel még kevesen. Pedig a környezeti tényezőkkel, vagy ezen belül a „beteg iroda” tünetegyüttesként leírt következményeivel legalább annyira fontos foglalkozni, hogy tudatosan átalakítva kialakíthassuk a kreatív iroda optimális munkakörnyezetet magunknak.